Thursday, December 30, 2010

BEZA FILEM TAMIL NGAN FILEM MELAYU....

ASSALAMUALAIKUM...
Disebabkan aku cuti sem minggu ni...so aku xtaw na wat ape...semalam aku da keluar jalan2 sorang2 which is encik AHMAD FATHUL IZZAT x suke aku wat...tapi aku wat jugak pasal aku da geram ngan dy...so ejat..plase don't mess with me again..sukacita di umumkan..aku da x marah agy..so ktowang da b'damai untuk satu jangka masa yang aku pown  xtaw sampai bila..so i decided to sit at home and do nothing...THAT IS NUTS!!!!!!gylew kew ape na duk umah x wat papew..so macam biase..aku kene layan citer korea...eheheh...
but ari ni aku tukar hobi tgk cter korea 2 kepada tgk citer tamil...mcm biase la..bpak aku 2 kalo aku da t'tekan channel cter tamil mmg die suh aku biar..nsb baek la aku pown ngah de mende na tgk kat umah..asyik cter korea ngn keeping up with the kardashian jew..so aku pown biar r channel 2 sbb na sedap an ati bpak aku...last2 aku lak yg t'layan cter 2..eehheheheh...

So aku dok lyan SIVAJI THE BOSS...makne BOSS 2 menarik...BACHELOR OF SOCIAL SERVICE = BOSS..ngeeee..hero dy op coz la the untouchable superstar MR RAJINIKAHNT..adehh xyh na cter r kan..kalo dy jadi hero kompom cter dy meletup...so as the time aku layan2 cter 2 aku sedar betapa besornyer beza filem tamil ngn filem kite...adeh...

Bile aku tgk cter tamil ni dowang lbeyh menunjuk an ape yang t'jadi akt negare dowang sendiri...contohnyer rasuah antare menteri2..polis2 jadi kepala samseng...orang2 kerajaan makan duit rakyat...kemiskinan yang jadi kat sane..samseng2 yang b'kuase kat sane...care dowang gado 2 macam gado btowl2 jew..padahal b'lakon jew...but mmg 2 la yg jadi dalam realiti...sebenarnye kat cini pown macam 2 tapi filem kite x ketengahkan..takot nanti tmbul macam2 isu...wuuuuuuu...aku x nmpak pown kes rasuah kat malaysia ni nk di jadikan filem..kan bagus kalo produser filem ketengahkan benda2 macam ni..baru la rakyat taw betapa teruknyer rasuah 2...xdew la mkin banyak kes rasuah jadi..kalo setakat wat kat iklan mmg x jadi ape...dari ape yang aku observe owang malaysia ni bile timbul jew iklan kat tv trus tukar cari channel menarik sket..uhuuuhhu....aku rase da time la dowang wat research sal bnda2 macam ni...
 ape kate produser2 filem kat malaysia cube ketengahkan isu2 camni:
  1. nilai kasih sayang dalam family...jatuh bangun family...
  2. kes2 jenayah yang berat kat malaysia ni..bkan kat luar jew...kalo leh seluk smpei dalam2...
  3. citer seram yang btowl2 leh wat owang seriau..bkan na suspen jew...
  4. kisah cinta yang leh wat owang ingat smpai bile2...
  5. kurang2 kan cliche...
  6. masalah kemiskinan..
  7. penindasan owang2 kurang upaya...cari r cara na prevent..bagi penonton sedor..dowang ni Tuhan ciptakan untuk kite sayang...dowang ni istimewa...

No comments:

Post a Comment