Saturday, January 1, 2011

LELAKI : AKU SUKA , AKU X SUKA...

ASSALAMUALAIKUM..
Hey guyz...aku muncul agy dengan rupa x mandi terus ngadap laptop..uhuhuh..teruk towl aku ni an...anak dara ape x mandi...rilek r...bawu kul bape...ngeeeeeee..
so ari ni terase macam na citer sal lelaki idaman lak....jadi ciri2 lelaki idaman aku adalah seperti berikut.....



BUKAN JENIS MENGONGKONG



  • Aku ni jenis x reti duk diam and akan b'suare ngn lantangnyer bila aku x setuju ngan sesuatu benda..kire jenis nak menang jgak r...heheh...so bila ade benda yang aku suka..tapi sesetengah laki xleh terima ngn ape yang aku suka 2..jawapan utk laki ialah..bye2...jgn cuba na jumpa aku lagi..belum kawen tapi da wat perangai macam da kawen...kalo ikot cakap dowang aje sape na ikot cakap mak ayah aku...baru kapewl da start x bagi wat 2 wat ni...ehh cummon la...x jadi papew pown agy....2 x skew ni x skew..haish...ape yg kowang suke aku pown xtaw....aku bukan jenis suke kongkong orang...so aku pown mengharapkan lelaki yang same gak utk aku...


BUKAN KAKI KIKIS...

  • Aku mengaku aku ni mmg perempuan yang b'kira...tapi cuba la kowang pk..kalo sesekali kuar date perempuan kuar duit..2 ok la...but kalo tiap2 kali kuar date perempuan na kuar duit untuk lelaki...2 mengikis namemyer..diskriminasi t'hadap wanita....so bila aku t'sedar yang aku akan kene tipu..aku akan sentiase menilai balek baik buruk laki t'sebut and aku akan terus menyoal kenapa die mcam 2...soalan2 macam 2 akan bawak aku ke jalan yang boleh selamatkan aku...makin banyak aku soal makin banyak kebenaran dalam diri lelaki 2 yang t'singkap...orang2 laki yang ade sifat macam ni  malu ke bila orang tengok perempuan yang kuar dwet...depan dorang lak 2..x rase t'cabar kew...huhuh..ni x t'macuk ngan kapewl2 yang kongsi2 dwet bile na kuar k...sbb aku taw..bila kita b'kongsi 2 kire fair n square coz masing2 ade comitment an...


BUKAN JENIS YANG SUKA NAK PERKECILKAN ORANG 

Seyez la..korang suka ke bila orang yang korang sayang suka sangat m'perkecilkan orang..kalo die kecikkan korang personally xpew...ni x..die kecikkan korang depan public...korang boleh terima ke bila die bahan kowang tanpa sikit pown pk an perasaan korang.kowang malu kew..sakit ati kew.. tapi die wat muka x b'slah wat cam 2...depan kawan2 die..ape lak kawan2 die pk sal kowang nanti...kalo la laki 2 bagus sangat xpew...ni keje pown xdew...dok m'harap duit mak ayah n awek agy..xdew determination na upgrade diri 2... umor 2 kalo muda agy xpew..owg cakap da leh jadi bpak owang r...mmg da time kne kawen pown tapi otak cam bdak2 gak..bile na matang xtaw la..kalau drop orang 2 die pk die da btowl sangat la..da ckup matang da...lelaki macam ni bukan jenis yang aku akan pandang mukanya..



BUKAN JENIS YANG CAKAP BESAR...

  • Aku rasa makin dowang cakap besar makin dowang tunjukkan betapa keciknye dowang ni...yelakan aku rase ni sudut pandangan aku la  aku xtaw la korang..kalo kite tengok yang die ni cukop bangga ngan die kita mestila nak taw betapa suksesnyer dia dalam idop...bila kita tanya die jawab ngan penuh yakin..konon2 x kantoi la apew yang die cakap 2 tipu jew...yang owang pempuan ni pown dok caye jew la ape yang laki2 ni cakap..aleh2 taw yang dy ni xdew papew..tapi still na b'lagak..sampai bila na menongkat langit pown aku x taw...btowl x..aku xtaw la kowang ade pk cam aku kew x...


BUKAN JENIS YANG SUKA MENIPU

  • Sape suka kene tipu sila angkat tangan..aku penah kena tipu sklali dulu..teruk sangat2..sampaikan aku wat prinsip sebelum orang tipu aku aku kne tipu orang dulu...tapi 2 dulu ar..eheheh..skunk da xdew..makin besar makin matang..so aku decide na ubah prinsip aku 2..uhuhuhu...aku benci laki yang suka menipu ni...da kawen tapi cakap bujang...x b'duit tapi cakap macam banyak sangat harta...keje na menipu jew...haish....bawak2 b'taubat...x salah kalo jujur an....tpu2 nnt jadi cam pinochio bawu taw...

BUKAN JENIS TAK RETI IMPROVE DIRI......

  • Hari ini lebih baek dari semalam..so aku rase korang paham an ape yang aku cakap ni..dalam idop kene ade perubahan..kena ade target....jagan dok kat takuk lame jew...kalo da cm tu bkan aku jew xnk...mak ngn ayah aku pown pk bnyak kali na kawenkan aku ngan orang camnie...uhuhuhu....

BUKAN JENIS YANG TAK RETI HORMAT ORANG TUA

  • orang cakap kalo na pikat anak kena pikat mak ayah dulu..tapi kalau awl2 agy da wat taik depan mate family aku mmg x jadi apew la...ahahaha.....aku pown x b'kenan dengan orang macam ni...haish...yang tua di hormati yang muda di sayangi...kalau x horamt cmne orang na syang kat laki2 cmni..huhuhu...na tunjuk yang die 2 bagus gak..padaha orang tua agy banyak mkan garam dari dowang...


BUKAN JENIS YANG KEPALA ANGIN TAK TENTU PASAL..

  • aku cukop x suka bila aku cakap baek2 owang tengking aku alek..owang cakap na bagi nasihat tapi kene tengking sebab jaga tepi kaen dowang..so mmg aku da b'janji dalam diri aku..kalau laki2 ni xleh terima nasihat aku aku xkan cakap ape2 da pasal diri dowang...aku cuma akan tengok ape yang aku pk akan jadi kat dowang 2 betowl kew x and aku cuma senyum sumbing..2 la padah sebab x dengar cakap orang...bile aku orang da xleh terima nasihat aku,,aku akn nasihat kan owang2 yang bace blog aku..supaya kowang x menyesal kemudian hari...2 jew niat aku...


BUKAN JENIS MENYESATKAN AKU

  • Ni agi satu hal..kalo makin ingatkan aku xpew..ni makin menyesatkan aku ade r...camni ni....cmni kew na jadi laki yang baek dalam idup aku....haish...xleh terima...
BUKAN JENIS SUKE PONTENG KERJA

  • aku cukop x suke bile insan yang b'name lelaki ni suke sangat ponteng kerja...2 la lepak sampai pagi..dok b'borak and bahan orang jew kat mapley an sampai lupe esok keja..kadang2 x lupe pown..sengaja xnk gy keja..pastu mulalah cipta b'puluh2 ribu alasan...itulah..inilah...apelah....WAK LU!!!!..x reti pikir ke kalo da slalu sangat ponteng ape lak orang atas kate..ko tu da la kuli jew...ape yang ko wat sumer orang nilai..yang dok kat atas tu mmg dok cari salah orang jew...huh...xleh2..

  • aku pown x suke orang macam ni..yelah...kalo da pk na kawen la ape lah tapi bile masok bab keja je jadi malas..camne na kumpul dwet na kawen..kalo da kawen na bg bini mkn ape..cer citer...kalo da manjang ponteng jew...sape x fed up..kompom2 ko x lame ngn keje ko 2...haa...pas 2 melanguk la kat umah....tanam anggur...bagus punyer perangai...suh bini tanggung ko mkan lak...ko laki la...dilahirkan jadi pemimpin...jadi..tolong r sedor diri sikit...umor da leh jadi bpak orang an...2 pown otak xleh na b'fungsi ngan baik agy...YA ALLAH..jauhkan aku dari orang2 yang malas dari m'jadi suamiku..amin...

so...cukop la kot..kalo ade nnt aku update r agy...ehehehe.....na gy mandi lak...ehehhehe
p/s : kenyataan ni utk setengah2 owang jew taw....renung2 kan n selamat b'amal...wuuuuuuuuuu

mmmuuaahhxx guyz..MIZZ MEYMEY

No comments:

Post a Comment