Thursday, January 20, 2011

MINGGU2 BERHANTU...

ASSALAMIALAIKUM...
heey guyz...cam da lame je x update blog aku ni....minggu ni macam2 jadi kat aku...so aku cam na kongsi sikit2 ngan korang....serious minggu ni mmg mcm ade puaka da sumpah...so situasinyer adelah seperti berikut...

SITUASI PERTAME...
this thing baru jew happened depan mata aku dalam minggu ni...so aku tebgah praktikal..which is every sem pown aku akan buat benda yang same...praktikal di kolej adelah benda yang paling bosan dalam idop aku..ok sambung balik..aku berada dalam bilik praktikal dengan kengkawan and Clinical Instructor aku...so that time ktorang kene present case conference which is bosan and i totally hate that part...jadi kitorang kene duduk atas lantai sbb kerusi x ckop and aku x suke duduk atas lantai sbb macam m'hina jew kerjaya ak sbgai nurse..hoh...da la pakai uniform...pastu duduk atas lantai...kotor lah uniform aku!!!!!!!!aku rase pihak kolej aku kene tambah bilangan kerusi kat kolej ni instead of amek duit PTPTN yg banyak2 wat invest benda2 yang x b'faedah...

so dalam klas praktikal aku ni ade 1 tutor yang x berape di senangi oleh kitorang2...aku pown ade issue ngan dy jugak..but leave it..da setel pown...what was happening????huhu...ade la sorang beautiful girl ni duduk diam2 kat tepi katil...atas kerusi..x kacau orang pown...

tetibe tutor ni dengan nada yang x sedap na di dengar suruh la budak perempuan ni dok blah depan...kosong kat belah depan 2..budak ni cakap xnk dengan alasan dy leh dengar and tengok dengan baek dari tmpat die duduk..but that tutor keep asking her to sit in front...dan tetibe aku t'dengar that preety girl menjerit kat tutor aku tu...dat girl pown mmg ade masalah xnk dengar cakap orang...dok ikot kepale sendiri jew...

anyway blek citer blek...so korang rase sape yang salah...for me masing2 salah sbb xnk mengalah n x respect each other...nape aku cakap macam tu..yelah yg tutor x taw na respect ank murid as human...yg student lak x taw na respect tutor 2 as cikgu..blaja x berkat baru taw...hoh....yg sakit telinge dgr dorang b'gado ni bdak2 yang xde wat salah..hoh..pleasseee la...jgn wat perangai macam orang xde akal boleh x...

p/s: learn how to treat people with respect so that u'll be respected by others...

SITUASI KEDUA

Aku benci bila ade orang tegakkan benang yang basah...eeii...benda xbetul tapi bajet betul...ok as example yeh...air bila da kena masak jadi xde oksigen..teori sape 2...bagitau kat aku cepat...da lah salah...nak b'debat lak ngn aku....seriouslly ko ingat ni dewan parlimen ke na kene b'debat2...huhuh...

ok citernyer macam ni...we all ade assignment na kene buat...a group assignment actually which is i really hate to do...sbb aku suke wat keje sorang2...and this girl yang nampak innocent but not ni wat part time job...i meean who care ko na wat part time job ke apew...but what i really care is...group assignment tu sape na wat..ok la...ko da amek part ko...tapi ape yang ko wat 2 sikit jew..plus ko copy paste from internet jew pown...knape mesti pentingkan kerja dari asignment untuk final ko....

as a student ko patot kew pergi keje rather than attending ur group meeting pasal assignment yang susah gile...nape pentingkan kerja dari m'contributekan diri dalam wat keje2 b'kumpulan ni...walaupun aku ni jenis x suka na wak keje2 b'kumpulan ni tapi aku paksa jugak diri aku...nape ko xleh???ayat2 yang wat aku ade sikit panas hati:-

"aku kerja hari ni, ko kenalah faham"
(WTF...abeh assignment tu kerja kitorang je la..ko xyah wat kerja ke...tiap2 kali na wat meeting pown alasan yang same smpai aku naek muak..)

"habis 2 group meeting 1 hari je...hari lain xkan nak dok saje jew...duit x masok.."
(WTH...so klo ko rela gy masok kan dwet ko dari x masukkan markah tinggi untuk final exam ko la...hati orang sana na jage tapi hati orang yang buat kerja ko ko xnk jage???which 1 is important...U TELL ME!!)

"hari tu da bagi kerja...aku da buat..dah la...jgn ckap aku x wat kerja pulak"
(NICEEEE...WAK LU!!!yg ko wat 2 sikit jew...pastu copy paste jew pulak 2...ko wat keje sikit yang b'timbun 2 sape na wat...hoh...ok i dont mind wat keje 2 smpai siap but sape wat keje sikit markah peer review pown sikit k...)

THE FACT IS...girl yang aku cakap ni x suke dengar pandangan orang and suka wat hal sendiri yang wat kan dy sendiri dapat problem...kalo na keje xdew sape na marah...as long as ko pandai manage time ko...aku mesti akan respect ko kalau ko taw bile na gy meeting n siapkan keje...hoh...

di sebabkan xtaw na manage time so dy gune kan banyak alasan yang makin hari makin x logik and aku xkan terima sbb ak mmg teliti orangnyer...eventhough aku sengal an...plus aku xleh terima cara die betah aku which is very2 rude... tegakkan benang yang basah????memang pown..da terang2 salah tapi na betah gak cakap orang...makin di nasihat makin melawan....

p/s: sape la na ngaku berak kat tepi jalan...plus life is simple, the only reason it become complicated is because u are the one who created the problem...

renung2....slamat b'amal.....



mmmuuaaahhxx guyzzz..MIZZ MEYMEY



No comments:

Post a Comment