Monday, January 24, 2011

-HIKAYAT GADIS YANG SELALU KENA TINGGAL-

ASSALAMUALAIKUM…
Aku duduk sorang2 dalam bilik…lepas solat maghrib rasa macam na bukak laptop lak..huhu..hujan lak malam ni..mmg lepas siap entri ni aku tido la…na gi mane pown ujan2 ni….eh jap2…na tutup tingkap bilik…tempias lak kang…
Malam ni aku na citer sal sorang awek yang selalu kena tinggal…this is a true life story ok…aku x letak benda2 yang tipu kat blog aku ni…based on pengalaman seorang kawan aku yang aku kesian sgt….Cuma boleh bagi moral support untuk dia teruskan life je…before that kalo ade insane b’name lelaki yang terasa or tacing ngn entri ni aku na mohon maaf awal2..ape yang aku post ni adelah untuk wat pengajaran and iktibar based on pengalaman member aku sendiri…..aku xdew niat na kutuk2 kaum korang ye..SORRY.. ok..story b’mule kat sini…..
Tengah2 2008 girl ni kenal ngan sorang guy kat social network punyer web…so guy ni tinggal around Selangor gak…hoho..after episode lovey dovey yang da macam citer korea dowang pown  tukar2 nombor phone..
Ok…lepas dah hari2 wat super savers b’jam2 dorang pown couple…tapi x penah jumpa..yelah…consider jauh jugak la tempat dorang duduk…so couple bodo2 je la kat tepon…jd BF TALIPON..x dengar suare 1 hari rindu la bagai… ceh..nyampah aku..hahaha..ok2 sambung balik..guy ni manjang bz jew..so secara tibe2 dorang t’lost contact..phone girl ni hilang..so x pat contact..girl ni pown sengal…x reti na ingat no yang penting…kalo tanyer no mak die pown die x ingat..so die tukar la no baru…internet kat umah lak xleh pakai sbb kena sambar petir…
last2 die pakse jugak bapak die betowlkan balik sbb na on9 lorh…harapannya kalo dia on9 die dapatlah contact guy 2 balik…tapi guy 2 x penah show up pown….ade la nmpak die on9 tapi die x tegur pown..last2 girl ni fed up and b’mulalah kehidupan gadis yang selalu kena tinggal..die couple ngan budak tempat keje die…seorang PENGKID..tapi x bawak ke mane pown…pengkid ni pown tinggal die…sbb nampak perempuan lain…
jadi dis gurl pown teruskan hidup macam biase….dalam mase yang same die still ingat kat BF TALIPON die 2..so balik keje je gy karaoke…gy on9 sampai lebam..
Than she met 1 guy yang da lame dok perhati die dari tempat keja die…lelaki ini bukanlah orang yang baik…ok ni lah kisah die ngan laki no 2 yang tinggalkan die..ok, setelah episode gado2 dalam phone dorang  pown b’kawan la..nape dorang gado2?? Sebab girl ni xtaw yang nombor fon die dah dibagi oleh kawan die sendiri…konon2 girl ni xcam da jumpa soulmate die la ..sbb die da start suke kat guy baru ni…maka t’cipta la p’cintaan jarak dekat…ari2 balik kerja BF JARAK DEKAT amek…tapi 2 hanye untuk sebulan..masok bulan kedua perubahan drastic berlaku..
·         Girl ni kena balik nek bus…da xdew da orang amek die…alasannyer bz keja..ok xpe
·         Bila gaji BF JARAK DEKAT die mula datang wat muka seposen sebab na pinjam duit..dapat duit terus senyam…xde kredit siap mntak topup..tapi mesej 2 3 kerat then hilang..
Girl ni fed up and try mntak putus plus duit yang die bagi pinjam kat BF JARAK DEKAT NI..tapi laki ni xnk lepas die…cukop bulan datang lagi wat muka kesian..cakap xnak lepas la…suh kesian kat die la..rupanya na mntak duit..girl ni pown bagi la…na kate bodo memang girl ni ngaku yang die bodo bagi duit kat laki 2…so bkn aku yang ckp die bodo k…die yg ngaku sendiri…lepas dapat 2 twos kena tinggal bila kowl guy 2 cakap:
“kau na aku lepas ko kan..ok lah aku lepaskan kau…duit yang aku pinjam 2 nanti aku pulang”
Korang pown taw kan lepas 2 jadi ape kat girl 2…xtaw kew..ok aku bagitaw..laki 2 ilang…xtaw gi mane…duit mmg x pulang r..kowl2 masok voicemail…hurmmm…maka kene tinggal lagi la girl ni…cian die kena tinggal LAGI…
citer girl ni panjang lagi aku akn sambung untuk next entri..ngantok na tidolah…kaki sakit sbb gy jogging petang tadi..hahah…sape na urotkan..adehh..macam baru 1st time gy jogging lak..
Renung2…selamat b’amal..
Mmuuaahhxx guyzz..MIZZ MEYMEY

4 comments:

  1. cian dak tuh...
    tp mcm knal je citer niyh...
    hurm....

    ReplyDelete
  2. min:is not me la ngok...

    ejat: citer x abes..da knal..ye2 jew...

    ReplyDelete
  3. saya knal laa..
    mcm pnah story je..
    hah..
    where is ma story tuh,..
    post balek..

    ReplyDelete