Tuesday, July 12, 2011

review filem HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS PART 2

ASSALAMUALAIKUM

sahabat2...hari jumaat lepas aku gy tgk harry potter..mmg dying gyle na tgk cter tu..x sabar na tgk daniel redcliff punyer pasal..so ak pown xde kelas hari tu..dengan semangat yang tinggi aku pown bangun awal sgt2 (padahal xleh tido)..


so tengahari tu aku b'gerak ngn housemate aku Cik Norfarhana Tumpang ke Cineleisure Mutiara Damansara dengan menaiki bus metro no99..kitorang sampai pon da pukul 2..aku ingat dapat tiket lambat..but lucky us sbb tiket ade untuk kul 2.15..xyah la aku na tunggu lame2 kat situ..

aku rase best sangat movie ni..walaupun aku dah bace novel dia tapi bile tgk movie dy perasaan tu lain..puas sgt..sbb aku memang ikot cerita dy dari mula..

awal cerita da nmpak voldemort...menyampah....bila tengok hermione menyamar jd bellatrix lestrange 2 ak rase kelakar..org jahat jd baik...haha..sopan plak...

dari 1st citer ni released smpailah sekarang aku tetap impressed..dr lakonan smpailah set penggambaran..sgt2 la best..berape banyak bajet pown aku xtaw untuk buat filem ni...

kalau dulu tengok Ron Weasley macam bodoh2 alang..sekarang nampak makin brilliant..aku suke scene dia kejar budak jhat kwn2 Draco Malfoy dlm bilik stor time Harry cari Tiara Rowena Ravenclaw..adik dy Genie Weasly sgt cantik..tp scene dia x byk..patotnye kasi tunjuk byk sikit scene dia ngn Harry..

kali korang boleh tgk kenape Snape bunuh Dumbledore and experience zaman dia kecik dari dia masok Hogwarts sampai dia jadi Principle kat situ..part 2 aku sedih...

last cerita mmg aku nak gelak sbb kelakar kowt..budak2 tu umor dorang baru berapa da kene berlakot watak org2 tua da kawen anak 3...anak Harry yang kecik 2 kiut sgt2...

Overall citer ni best..korang kene tgk sendiri..sgt2 exciting..penuh ngn fantasi..aksi..komedi sikit2..ak xmo kasi bintang...korang kasilah bintang sendiri...tgk yg 3D..lagilah best....

No comments:

Post a Comment